nak klik pon bolehlah =)

Saturday, October 8, 2011

semoga Allah permudahkan segalanya

Salam..

hai semua. im home rite now. dah sebulan aku bergelar 3rd year student of pharmcy, and setiap minggu jugaklah aku balik rumah setakat ni. well. top secret to score in ur study is for sure menatap wajah ayah bonda slaloo kan. #alasan budak homesick#

dis time aku rase a little bit tougher to go through dis semester. 3rd yr student means im now in clinical year phase. so, kene biasekan la diri dgn bnd2 mcm envronment hospital, case presentation, and clerk patient tuh. so, bile dah masok clinical yr nih, den kone lah rajin selak2 buku yg harge beratus2 tu. x main dah note photostat tu kan. uhu. dats shud be no probs for me since im da one yg mmg nk jadi pharmacist kan.ok. no offense.

but, baru2 ni aku dapat official letter from kulliyah that im chosen to represent UIA dalam national pharmcy kuiz for dis year. tapi bkn aku sorang la kan. ade lg 8 org senior 4th yr and my friend, siti and i from 3rd yr student. haru biru hidup aku tyme tahu bnd ni. haigo2. masuk kuiz means kene study. aku pulak malas study. so,agak2 boleh ke kekalkan tradisi UIA menang tiap tahun dlm national kuiz ni? im wonder. hahaha.

pikir punye pikir. aku mmg nak tolak offer ni sbb banyak alasan antrenye busy. aku pegang head division utk national pharmacy sport carnival 2012. aku pegang ass head sport and recreation pharmcy society utk dis year. but then aku kene pokus study utk national kuiz and study seester ni. alamk. besar pengorbanan ni. aku x mampu nak mengadap buku mlm2 kalau bkn tyme exam. study utk aku tyme dlm kelas tuh je la. lepas tuh tiap malam ade keje laen kene setle. how come nak kene study lectures from 1st yr advance to 4th yr punye lectures within one month?serious aku x confident beb dgn kemampuan diri sndri. aku rase dalam 10 orang yg selected ni, aku paling x pandai. hahaha. oh hah, date kuiz tuh dis comin 19 n 20th november. sebulan lebih je lagi. huhu.

actually, kalau aku tolak offer ni UIA x kan rugi besar x de aku dlm team tu. sbb i know who i am. tapi sbb kepercayaan yg orang bagi ni je buat aku rase berat nak tolak. percubaan first tolak dgn Prof aku kene reject kaw2. then minx pendapat ramai orang esp ayah aku lah. then, with full support from my close friends, mak ayah, lecturers then i reach to my conclusion, "Never say NO liyana" . belum cube belum tahu kan.

hope Allah permudahkan kerja aku. mudahkanla study aku yg melimpah ruah nih. aku selalu berangan x nak balik rumah time wekends konon2 nak study tp hampeh. hari kamis mlm je aku dah start homesick. jumaat ptg je aku dah selamat dlm bus balik kl.uhuhu.

serious i will do anything to make my parents, siblings and farid proud. so, start saat ni aku nak belajar betul2. tyme main baru main. tyme shopping baru g shopping. tapi part balik rumah je aku mmg x leh nak control diri. uhuhu. so, kalau ade mase, wekends aku mmg akan balik. ;p . x mudah nak berjaye. tp make sure biar usaha seiring dgn pergantungan and tawakal kt Allah. Aku nak cakap lebih pun x layak sbb semua benda milik Allah kan. buat allah tarik nikmat kat diri aku, mmg aku tinggal zero. nauzubillah.

oh hah! doakan aku masuk 4x100 minggu depan. dah 4 tahun tinggalkan dunia larian ni. even ayah aku gelak2 kan dgn modal takut aku kene tolak ngn angin, tp belum cube belum siapa tahu kan? ;p

No comments:

Post a Comment