nak klik pon bolehlah =)

Thursday, December 29, 2011

nak jelajah dunia

salam=)

musim2 sejuk ini buat aku berangan banyak benda pulak. dr duk stalk fb adik aku yg tengah melancong sakan tu, aku berangan diti aku ade kat tempat adik aku tuh. ouh. mesti best and syok#jelous. selain bersukan, aku mmg suka sesangat melancong. tapi cita2 aku tinggi lah. setinggi awan di langit. haha. x mainlah pergi langkawi. sabah. bandung. brunei #berlagak. kadang2 terpikir, kan best bapak aku billionaire. mesti die bawak aku pergi mane aku nak. sbb family aku pun jenis kuat berjalan. tapi apekan daya. ayahku hanye manusia biasa. tunggu saje anakmu ini jadi billionaire. nanti kite gi same2 yea mak ayah. ehe. aku pernah dengar talk dr seorang saintis aka lecturer ni. die dah pergi more than 80 countries FOC. jadi lecturer ini untung. seminar sane sini. aku x kate nak jadi lecturer, tapi plan terdekat aku, buat master and phD dekat oversea lah. either UK or new zealand#tlg aminkan saye. uhu. okeh. ni tempat2 dlm wishlist aku. sape dapat bawak aku pergi sane, aku belnja KFC. janji.

1-mekah
aku rase rezeki aku belum lagi sampai. dulu waktu mak ayh aku pergi umrah dgn haji, dorang x mampu lagi nak bawak sefamily. but then now bile ayah aku "sedikit mampu", aku pulak x dapat join dorang pergi bulan 5 tahun depan. #final punye pasal. but i will make sure my self will be there one day. #amin.

2-new zealand
-aku nak pergi sini bukan sbb nak peluk biri2 tuh ke hape. tapi x tahu lah,sejak dari sekolah, aku akn bagi jawapn new zealand bile kawan tanye nak belajar mane. sampai after SPM pun mnx nak pergi new zealand x kisah lah kos ape pun. janji dapat pergi. atlast, naye x minat nak buat engineering. tuh yg ade dekat UIA nih hah. hahaha. ayah aku pernah cakap, tanah dekat new zealand ini x de ular. bersih. cantik. oke. nanti nak pergi sane nak check betul ke ape ayah aku cakap tuh. ;p


3-niagara falls

-Antara benda tercantik di dunia. aku rase kalau korang ade duit, baik korang pergi. tengok lah keajaiban ciptaan tuhan. tipu lah korang x nak tengok kan. adik aku harituh pun frust x sempat nak pergi. korang boleh naik boat and pkai baju hujan nak round2 kat situ. tapi sure basah lencun. #melting. parents aku pun dah aim nak pergi sini tahun depan time konvo adik aku#jeles lagi. Industrial training punye psl buat aku x leh pergi!



4-krabi

-aim nak honeymoon kat sini. haha. cantik wooooh. future husband, simpan duit yea ;)


5-disneyworld

-adik aku baru sampai sini minggu lepas. die kate cantik x terkata. siap cakap lagi, "sini pun dah cantik. x tahu lah kat syurga nanti macam mane". ok see. waktu kecik2 ayah aku pernah beli rumah cinderella and snow white tuk aku and along. mahal woh rumah istana tuh. sampai sekarang ade and tahan lagi. belas tahun dah usia die. ehe. ala2 dlm dunia fantasi kan kalau ade kat sana. insyaallah, one day ;)


6-kota london

-nak shopping. nak naik bus merah 2 tingkat tuh. nak pakai public phone merah jugak. nak beli coklat sedap2. ahaha. time form 3, ayah aku pergi london. bawak balik coklat banyak gile. aku punye jakun, aku simpan coklat tuh berbulan. sayang nak makan. yealah, ayh bulan selalu pergi. ahaha. cousin aku cakap,kalau dah ade tempat tinggal, 10k pun cukup nak pergi sane. erk? tunggu jadi pharmacist dulu lah. terus round europe. amin.



7-paris

-ni gara2 cerita eiffel im in love yg buat paris masuk wishlist aku. kawan aku yg pergi sane kate jangan pergi sini. busuk bau hancing. haha. x kira. kalau dah sampai paris, hancing pun oleh jadi bau kasturi. hehe.





ooooooopppps.....

insyaallah aku akan sampai sini bulan 8 tahun dpn. AUSTRALIA. hoyeeeeeah ;)



opera house

No comments:

Post a Comment