nak klik pon bolehlah =)

Monday, January 30, 2012

ke United State lah jawabnya

salam=)

baru2 ini aku ada berborak2 dgn paklong (abg kpd mak) ttg trip family aku yg bakal ke US julai ni. aku terkecuali sbb aku ada industrial training yg perlu dilaksanakn. act, industrial training ni optional sbb ianya salah satu subjek elektif and if aku x nak buat pun takpe. i can choose another subject yg offer semester lain. aku nak sangat menimba ilmu di Pharmaniaga during the industrial training but the problem is aku taknak tinggal sengsorang and beraya w/o family nanti. being the youngest girl in the family menyebabkn aku sedikit "manja" dgn ayah and dia prefer all his children will join him and my mom ke sana. tenang sikit anak2 depan mata. ok then, aku hold dulu keputusan. then paklong yg akan join ke US juga mengapi2kan lagi jiwa aku utk turut serta mereka. sampaikn paklong offer nak sponsor tiket aku ke sane. gurlp. so, i have made my decision. aku just cakap aku akan tangkap gambar for visa aftar i got the exam result and IF the result is 3.6 above. so, aku akan follow dorang ke sana. ececeh. cakap tak pikir.

then, at 1am last night and for the first time sepanjang 5 semester aku kat UIA, aku dapat check result awal. sampai tak sempat nak tutup mata.uhu. owh, this is unbelievable. syukur dkt Allah dgn nikmat Dia yg x putus2. my result is above 3.6 and this is my 4th dean list out of 5 semester. and the happy thing is cgpa aku now in 'first degree" zone. fuuuuh. alhmdullah. kalau fikir ujian every semster mesti rasa give up x boleh skor. tapi aku tetap berpegang kata ayah. put your trust and have faith on Him. Allah akan bagi setimpal dgn apa yg diusahakn but based on kefahaman kita ttg sesuatu knowledge. Allah itu maha adil.

ayah pernah cakap dia x nak anak dia bagi dia kejayaan. BUT, bagi dia kejayaan demi kejayaan. serious takde apa yg lebih membahagiakn diri aku selain buat parents aku bangga. and again, aku dapat lagi buat mereka tersnyum but sekian kalinya =)

*jom sujud syukur*

No comments:

Post a Comment