nak klik pon bolehlah =)

Saturday, August 21, 2010

community service~

jum mlm~

kring...kring....hpku berbunyi...hehhee...tyme ni aku ade dkat ECM ngah beli brg....senior 3rd yr kol aku suh join 3rd yr n 4th year wat health screening dkat kg balok keesokan arinyer...progrM nie akn brlgsung from 9am-11pm....aku pn no hal la cz wat helath screening nie mmg fveret aku...heehe..

sabtu~

slaen dr helath screening, byk lg program yg IPHA N SRC incharge tyme program nie include klas kafa tuk bdak2 skolah rndah, faci-team tuk pljar PMR n SPM...kwn2 aku yg laen mostly incharge part plajr skolah...except aku~ huhuhuuu...kali nie aku x brape intrested tuk cite sal helath screening (blood glucose n cholestrol test, body fat test, BMI, blood pressure test) yg ktorg wat...tp aku sgtlah intrested nk cite sal program anak angkat yg jugak one of the actvty...heeeee...


pg tuh kitorg di distribute kpd fmly agkat msg2...1 fmly akn dpt 2 ank angakt...luckily aku dapat fmly angkat same dgn faizah...huhuuu...at first, berdebar jgak nk tahu sape mak ayh baru kitorg...tp bile da knal...fuuuh...lega n bersyukur...1st impression bile mak cium pipi aku, ak da dpt rase baek tol makcik nie....hehehheee...kitorg pun dibwa pulg ke rumah mreka naek keta pesona...b4 tuh, mak n abh bawak kitorg g tgok tmpat keje diorg dekat pelabuhan...lpas tuh bru la kitorg pulg ke rumah tuk berhat2 n mandi...mak n abh ade 5 org anak (1 pmpuan n 4 laki)...da bes part bile abh x bg kitorg pggil die pakcik...die suruh pggl "ayah"...=)


~fmily agkat aku ni sgtlah baek smpaikan aku n faizah di beri sebijik kereta tuk sng kitorg nk gerak pegi mane2...kbaikan diorg nie bwat kitorg jadi serbe salah sgt...even baru kenal tp nmpka sgt dorg memg ikhlas trime kitorg sbg anak...smpaikan abh ade ckp " skarang abh da ade 7 org anak" ...huuuu...trharu2...mcm2 plan abh bwat tuk mse akn dtg...nk dtg UIA bwk kitorg g mkn la...nk bwak kitorg balik umah tyme raye nti la...open house n mcm2 lg....insayallah...one day kite akn ketemu lg...bak kate abh...jgn putuskn hbgan yg baru trjalin nie...~

~tepat kul 11 mlm, abah n mak iring anta kitorg pegi ke bas...ikot kate abah die sndri nk hantar balik UIA tp pihak UIA x bnarkan...b4 tuh, aku n faizah diberi "duet raye" oleh mreka ber2...adoiii...memg trharu sgt...smoge allah balas jase kalian ber2, mak n abh~

1 comment: