nak klik pon bolehlah =)

Saturday, November 5, 2011

untung jadi yg pertama

salam =)


dalam family, aku adlah anak kedua. and none of my siblings yg dah kahwin. NONE. so, when u're the first one yg akan kahwin, surely excited dia tu lain sikit. bak kata ayah aku " takde parents yg tak happy when their children are gettin married". sadly, im not the first one yang akan kahwin. untunglah along. 2 minggu lepas mak dah kol tanye waktu aku free yg x clash dgn exam aku for this semester. and for sure, parents aku choose date yg all my siblings are free. but then, tak sangka pulak tahun ni jugak along akan bertunang. ish! rase cam baru semalam pergi sekolah rendah agama dgn along. alih2, she's gettin married soon. hahaha.


aku tengok, mak ayah lah orang paling excited bile nak dapat menantu. sampaikn ayah fully sponsor along dari A-Z. hari ni along pergi kerja. and, aku lah mangsa ikut mak ayah pergi sogo, semua house, haritson, gulatis carik barang2 hantaran and baju tunang. minggu depan pun mak ayah nak pegi singapore carikkan kain utk hantaran. gile excited. eh, actually, aku pun excited jugak. dari pagi smpai ke petang mengadap internet order macaron and cup cakes for hantaran tunang. ish ni baru bertunang kan. tahun depan kahwin mmg rabak bapak aku. ehehe. time dekat sogo, mak ayh carik tempat tuk letak barang hantaran. and suddenly mak berkenan somethg. tengok harge mcm x berbaloi utk hantaran tunang. but, ayah kate memndangkan dis is his first child punye wedding, beli saje sambil pejam mate and cekalkan hati. ahahha. mak kate nanti angah tunang boleh pakai jugak. see! aku dapat second hand punye. wakaka. zaman aku kahwin nanti for sure design dah lain. ayah mesti tukar taste dah time tuh.



simple, elegant tapi mahal! untung jadi along. haha.


tengah penat2 berjalan carik baju tunang along, suddenly adik aku timbulkn satu pesoalan yg buat mak ayah aku berfikir. hahaha. " macam mane kalau along x jadi tunang?". senang je mak aku jawab, "macam tuh angah je la bertunang time tuh". kahwin ini actually bkn benda yg kecil. makan belanje yg sangt besar aku rase. dekat sini aku dah nampk pergorbanan mak ayah esp ayah. dari kami kecil sampai ke besar duk tanggung itu ini. bile anak nak kahwin pun dia sanggup sponsor. how lucky we are.


pagi tadi ayah cakap senang kalau aku nak bertunang sekali ngn along. but then, aku cepat2 geleng. NO! im not ready. jase mak ayah sgt besar. then ayah mcm paham and ayah cakap dkt mak, " angah nak bawak kite pergi UK sekali dgn dia time phD nanti". wakakaka. insyaallah. i will.


p/s: mak x boleh tidur pikir barang hantran along. aku pulak x bole tidur pikir nak tempah baju macam mane nanti. hahaha

No comments:

Post a Comment