nak klik pon bolehlah =)

Sunday, April 17, 2011

melabuh tirai (=_=)

salam... actually sudah 2 hari aku sampai rumah. maka bermulalah cuti berbulan2 sampai septmber. tape2. aku x kesah. aku nak hargai dan mnjadi hamba yg bersyukur dgn perasaan bermalas2 yg ade nih. ehe. penat woo melalui hidup sbgai budak pharmcy nih. akak aku exam 3 paper, aku exam 12 paper. huahua. setiap kali ayah kol pas exam and pastuh tnye "boleh buat x?" mesti aku gelak jek. boleh mmg boleh. betol x tuh x taw lagi lah kan. and mulalah aku mngadu mcm2. and again betol gk ayah cakap. amik critical course and nak jadi some1 yg profesional in da future is not easy. dats y we have to pay something for it. and dats y bukan semua org leh survive. so, aku mesti kuat . hoyeah !(-_-)Y okehlah. memandangkan aku dah lame x update blog and adik aku yg kat US tuh pun dah suruh update. so, kne lah update kan. actually, byk je gambar aku nak tepek skali tapi USB hilang ntah ke mane. hu2. start dgn before exam, dan2 aku demam selame 10 hari tyme stdy weeks. mmg dugaan x sudah. mule dgn saket tekak, pastuh suare pun tukar jadi ramli sarip, and then pening demam and etc. bile dah demam lame sgt aku end up amik keptusan tuk makan gak ubat. oke. alhamdllah allah x uji aku demam tyme exam. sure aku study smbil terlentang je nati. naye2. tapi, dlm pade demam tuh aku still involvekan diri dgn bowling tournament klas aku. ok fine. aku surelah kalah lawan dgn membe2 klas aku. in family, bowling nih mmg aktiviti biase kitorg kalau dah boring x taw nak g mane. n tiap kali lawan pun aku mmg awal2 dah taw aku mesti no1 dr belakang. so, no hal. dah biase dgn kekalahan bowling. ahaha. pas habes bowling tuh ayah aku dtg kuantan. ambik aku dekat mega mall. bile taw aku kalah, teros die kate aku kne bykkan lagi practise dgn die. huahua. ayah aku mmg power maen beb. kalau ade tournament, die rembat sume hadiah yg ade. sampai lucky draw pun die balun. see. mmg ayah aku hebat. like father like daughter la kan. hu2. and then exam pun bermula. 2 months aku x balik rumah. sampai rmai x caye "liyana x balik". konon nak study. cover sket sbb aku jenis x suke stdy lame2 dlm satu mase. sure nati exam bayk yg aku x taw dr taw. so, nak x nak jangan balik rumah even ramai yg msg aku goda2 suruh balik. uhu. sabar noh. ni den dah cuti 5 bulah pun hah. time exam sgt mencabar. exam or x aku mmg make sure tido aku cukup 5 jam ke atas. pkul 12 wajib tido. habes or x study tuh belakang crite. aku ttp rase study dan rehat mesti seiring. baru time exam idea boleh dtg bergolek2. ehe. evan x de lah bergolek2 pun. kdg2 idea tuh macam biskut. tyme bace soalan bukan maen idea kluar. bile nak tulis, aik lupe dah tadi ape yg nak tulis. uhu. tapi most scary time exam pharmaceutical analysis. tergolek terlentang and sambil berdiri mate aku tgok nota. rase dah bace sume tapi sambil2 jalan gi toilet nak revise ape yg ade dlm kepale. huwaa. macam kosong. seyes2. aku dah fedup sgt tros tido and dat tyme 100% aku berserah kat Allah. syukr alhmdllah. aku boleh jugak jawab. rase nak sujud syukur jek. actually, keyakinan penting jugak. kdg2 kite rase x taw tp actually tahu jek. saje setan hasut2 suruh gabre lebeh2. uhu. bile dah habes exam kitorg ade riefing posting. dis sem same macam dulu kene wat posting dkat kedai pharmacy lg. paper last aku hari sabtu and aku suruh parents aku ambik hari ahad sebab nak sambut besday kawan2. tapi fmily aku datg jugak hari sabtu. end up aku x join kawan2 sambut birhtday. around 1pm parents and sorg adik aku sampai. and then kitorg pergi lunch. pastuh pergi maen bowling. and then pergi makan karipap best dekat taman gelora and then makan ikan bakar. sampai2 rumah pun dah almost 3am. cuti nih insyaallah aku memang x kerje. bak kate ayah aku duduk rumah rehat teman mak and blaja masak. bak kate farid duduk rumah naekkan berat badan lagi elok. and kate aku, BAEKLAH =) lagipun ayah aku dah plan macam2 tuk family kitorg. minggu depan nak pergi perlis amik along aku. apstuh bulan 5 pergi langkawi sambut birthday my mom. and insyallah kalau allah izinkan nak pergi bandung jugak. so, kalau aku kerja mesti asek kene minx cuti je kan. baek tk payah lah. untung badan dapat parents suke bawak anak jalan2 makan angin. sykur alhmdullah =) thanx you allah.

No comments:

Post a Comment