nak klik pon bolehlah =)

Wednesday, April 27, 2011

: sayangi gigi anda :

assalamualaikum =)

agak lame jugak x hupdate blog. dlu2 time kt x cuti lagi aku sibuk kate bz pergi kelas, kuiz, report, exam. tp dis time dah cuti pun aku bz. bz melayan penyakit. aha. mule2 batuk. and then minggu lepas kitorg pergi penang, kedah, and perlis. nak dijadikan critenye, kitorg x kan missed singgah pekan rabu kat alor star semate2 nak beli kacang dal pedas. kat KL x jumpe lg org jual bnda alah kacang tuh. ayah aku beli banyak giler. besides nak bg sedare mare, x lupe jgak utk kitorg yg pelahap nih. uhu. aku siap pegang sepaket lg. makan punye makan tibe2 gigi belah kanan ak macam berdenyut. aku x putus ase lgmkn and continue pakai gg belah kiri plak. last2 bile rase cam dah sakit sangat aku pun stop makan. adosh. ni mesti kes aku duk ulang makan coklat kat umah harituh. deserts aku pagi ptg malam mmg coklat jek. x de cadbury toblerone daim kisses mmg x sah. slagi x habes kat fridge tuh slagi tuh lah aku makan. uhu. naye2


orang nih pinjam gigi aku kejap.he2


sampai KL ahad malam aku x leh tido. gigi aku berdenyut2. end up pasang niat senin pagi nak pergi klinik. nak cabut jek gigi nih even sayang. bukan sng aku nak wat keptusan terbesar macam nih okeh. pukul 9am orang yg terpakse jemput aku pun dtg. tp klinik yg aku nak gi tutup pulak. bukan x nak pergi klinik laen tp konon2 klinik yg tutup tuh je doktor die baek. okeh. so, kitorg pergi breakfast dulu. OTW balik tutup lagi. cehh. aku nampk farmasi. singgah kejap. teros cakap nak ubat susutkan bengkak saket gigi even time tuh xde pun symptom2 bengkak kat muke aku. cik pharmacist bagi aku metronidazole (antibiotik) and naprosic. and aku beli gak backup ubat for external use sbb aku nih mmg x mesra dgn oral ubat nih. cik pharmacist aku kate tuk avoid recurrent problem, so aku kene amik supplement calcium and VIT C. suddnly aku teringat kurg VIT C can cause scurvy (gusi berdarah). erk. aku pakai vit C tuk muke je kot. gigi ade dapat tempias nutrient x? ahaha. dah lmbat sgt aku teros cancel niat nak pergi klinik gigi. aku mmg anti doktor esp doktor gigi. ehe



ini yg paling ditakuti. huwaa T_T



balik umah makan ubat teros. power sebab boleh telan. tapi aku makan antibiotk je pun sbb antibiotik wajib tuk dihabeskan utk bunuh sume kuman2 jahat tuh. selamat 2 times daily. buat qid (4 times/day) kembong minum air lak aku nanti. ehe. pagi selase bngon tido aku tengok muke aku bengkak sebelah. nampak cam cacat pun ade. teros tunjuk kat mak ayah. respon mak aku sangat besh. "oklah. baru nampk muke berisi seket". ahaha. memanglah okeh nampk pipi ade isi tapi yg x okeh bile die bengkak kat belah kanan je. so, sebelah cengkung and sebelah mcm kne sengat lebah. aha. saket hati aku tengok muke sendri. mulut pu nampk macam senget.

harini dah kames kan. muke aku bengkak lagi tapi dah susut seket. ehe. syukur2. esok aku ade date plish lah kembali cengkung wahai pipi. antibiotik aku tggal lagi 3 biji je nak habes. aku x penah missed! hoyeah. so, sayangilah gigi anda and jgn makan manis2 macam aku nih. pencipta manisan. uhu.



p/s: 3 sakit plg sakit didunia are sakit nak BERSALIN, sakit nak MATI and sakit GIGI. (cant remember whre i heard bout dis) . betol kn? even 4 me sume sakit itu mmg sakit. ehe

No comments:

Post a Comment