nak klik pon bolehlah =)

Wednesday, July 20, 2011

taktik ngorat orang Sen Heng

salam =)

ahad lepas kami sekeluarga pergi sen Heng. sejenis kedai yang mnjual peti ais, LCD plasma, vacuum and semua lah alat elktronik rumah. kami dilayan baik oleh seorg pekerja yg bername Hafiz. ramah dan kiut orgnya. haha. sepanjang jam yg x berapa nak lame, sempatlah ayah aku memborong peti ais, kipas and vacuum dkt sen heng. selepas hafiz mnghantar brg kami ke kereta dan aku berborak2 dgn ayah, die sempat mnghulurkan no telefon henfon beliau yg ditulis atas kertas kecik. beliau juge sudi mengoffer diri menolong kami mnjawab borang peraduan. sen heng berjanji peti ais akn sampai keesokan harinya.

tadi petang telefon rumah aku berbunyi :

orang di sana : encik rahman ade?
aku : x de. ayah x balik lg. sape nih? kol henfon ayh tros.
orang di sana : ni anak encik rahman eh? ni hafiz
aku : hah? hafiz mane?
orang di sana : hafiz sen heng.
aku : ooooooo. nak ape yea?
orang di sana : takde. saje kol. peti ais dah sampai?
aku : eh eh . mestilah dah smpai. dah pakai pun hah
orang di sana : oow. dah pakai kea.
aku : eh x kan x taw. tanye kat orang sen heng kn lg senang. xyah kol. hehe (nade pelik)
orang di sana : hehe. ok. ayah x balik lg eh? mak xde gak?
aku : xde. mak pun kluar.
orang di sana : ok. kim salam dkt mak ayh yea.

motif x diketahui. maybe taktik mmberi ayah secebis kertas yg tertera no telepon beliau x berhasil. hehe. manusia2.

No comments:

Post a Comment