nak klik pon bolehlah =)

Wednesday, March 16, 2011

study best kalo paham

salam

baru aku pasan. pesen aku update blog ikot musim. tyme aku rajen menghupdate, everyday aku ade cite nak cakap. tapi time malas, aku nengok blog ni pun idak. uhu. okeh2. esok aku ade kuiz pharmaceutical analysis. even almost evryday aku ade kuiz, tp time subject nih jer aku berat seket. otak aku cm x leh nak push2. asek pull jek. ahaha.

interest aku more to body system and pharmcology. even those subject tough, tp kalau dah interest, susah x susah ko akan kunyah and telan jugak. belajar pun senang je masok. nak hafal pun x jadi masalh. sebab minat and kepahaman tuh sgt penting kn. tp tang dtg subject pharm analysis nih. aoiyai. satu topic aku bace berjam2. berjam2 tuh pun belom kompem habes. subject nih aku memang x leh nak kunyah. aku telan jer sume. haprak 0.5% je masok dalam pale aku. huwaa. sambil bace sambil aku termenung tujuan, matlamat, objectives aku belajar subject nih. okeh. memanglah 4 da sake of knowldge kau patot absorbs all da knowldge given, TAPI aku masih samar2 akan kaitan subject nih dengan future hidup aku. OMG. dah nak abes sem pun aku maseh tercari2 motif subject nih wujud.

harituh konon bajet insaf jumpe dr helal, lecturer yg ngajar subject nih. nak solve problem lah konon kan. borak punye borak die sempat selit part result kuiz "how come ur mark is low compare to others?" erk. aku pun tengok lah mark aku. xdelah rendah mane. seswai lah sangat dgn kepahaman aku dgn subject nih. uhuhu. dgn slumber tanpe rase bersalah " i have least interest in dis subject. and i cant blends all the knowldge well. and dunno the purpose of dis subject" hamek ko pastuh kene lecture tambahan slame bberapa wktu yg sempat lah jugak buat aku berpeluh. end up aku jadi budak yg taat dkat cikgunye " ok, i will try 100% in my last quiz '. erk, esoklah last kuiznyer. TAPI. haiyok............................... aku x give up lagi. just hampir ke arah tuh lah skarang nih.

p/s : kefahaman oh kefahaman. meh datang bilek aku meh.

No comments:

Post a Comment