nak klik pon bolehlah =)

Wednesday, March 2, 2011

UJIAN!

hidup jadi student nie x dapat nak duga kan. Kadg2 rase syiok. Tapi kadang2 erk. Rase nak termuntah. Ok. Skrang ni separuh dr jasad aku dah balik key ell naek bus pagi tadi. Separuh lagi tunggu lah esok. Standard sket naek keta. By the time kames malam. Whole body dah ade kat umah. Hoyeah. Lepas tuh mesti hati jadi hepy balik.

Tibe2 hati rase macam x best. Hot flashed satu badan. Erk? Tuh bkn symptom pre-menopause ke. Ha2. Nak study pun rase nak nangis. Nak turun café tapi x tahu nak makan ape. Cehceh. Nak mandi tapi sejuk. Okeh. Balik kat tikar sejadah. Solat and ngaji banyak. Done! Esok balik rumah jumpa peluk ciom mak ayah pastuh boleh tido lena balik. Jadi student ni banyak dugaan kan. Jap2. Aku nak list bape banyak dugaan aku rase. Okeh. Its true dat nikmat juga is some sort of dugaan n ujian. But, usually normal people akan x senang duduk dgn dugaan yg somethg like bukan berbentuk nikmat rite? Fitrah manusia or maybe fitrah aku jek kot.

Result

Usually ppl will say yang hidup nih macam roda motorcycle. Kejap2 kat atas kejap2 kat bawah. nape xde peribahasa kejap2 kat tengah? oke. Aku x mentioned 24hrs aku nak ade kat atas. Tapi aku jugak x mahu ade kat bawah. huwaa. aku nak kat tengah2 je boleh x? aku x suke dipandg tinggi sbb aku rimas and x layak tapi aku juga x suke malukan diri. err. xpelah. aku nak berubah jadi lg rajen humble banyakkan membaca. kutip byk2 ilmu dunia akhirat. biar dpt syurga fiddunya wal akhirat.

Rindu

penyakit rindu aku memang xde ubat lagi. dari kecik smpai besar mak ayah je yg boleh pujuk aku nanges and they are da only yg boleh tolong cure saket dalam hati aku nih. okeh. esok balik rumah. x tahan.

Stress

stress condition nih mmg bahaye. bukan manusia je boleh kiok. tumbuhan pun akan mati Okeh kalau stress. nih kes benar sbb aku ade belajar. when ppl stress will lead to penyakit depress. dats y wujudnya anti depressant drug. tapi ak xsampai tahap nak kene pergi hospital jumpe tuan dr. minx prescription tuK ubat tuh. banyak gile kuiz, assigments, presentation buat otak jadi serabut. lagi serabut kepale bile diri sendiri malas nak amik kesah semua tuh. fine! malam ni start buat sket2.

Malas

banyak kene study so need lots of energy since cholestrol dlm badan habes kene bakar. tapi bile banyak makan badan jadi lemah gemalai. and end up baring je atas katil malas. tujuan utama makan tuk bagi energy time study teros x tercapai. lastly, badan makan gemok tapi buku x bersentuh. bagos punye student nih. ok ppl. stop makan b4 sendawa.

Pergi kelas

bile malam dah tido lewat. esok pagi jadi terkial2 nak pergi kelas. malas2. lagi2 bukak picture HP and tilik jadual full pagi ke petang. so, tros otak pikir kelas mane yang nak pergi and kelas mane yg x patot pergi. pilih kasih betol aku nih dekat subjek2 sekalian. aku suke bangon pagi pilih and iron baju yg nak pakai plus matching nak pakai ngan tudung ape. tapi makin akhir sem semangat pilih and iron baju tuh makin surut. akibatnye, semangat pergi kelas pun jadi surut secara mendadak.

okeh. habes cerita. baru hati tenang sket. malam kang hope boleh tenung encik2 nota lame2 sampai berlobang tembus kat meja.

No comments:

Post a Comment