nak klik pon bolehlah =)

Wednesday, January 12, 2011

aku kena menulis (-_+)

salam..

aku x tahu lak ape yg mengasak2 aku tuk menulis skrang nie. tp seyesly, kalo x tulis, aku x leh tido. apetah lagi nk study mlm nie. terkebil2 mate aku tadi konon nk rehat kejap. tp hampeh. otak aku ligat pkir ape yg seorg kawan aku cakap tadi. " aku x tahu cane nak tempuh hari2 esok". eceh. aku terkedu. aku ingat aku seorg je pikir gitu. semalm smbil iron baju boleh aku terpkir. "nak berhenti beljar lah". wah, slumber betol. dengar mak bapak aku nie sure2 punah harapan dorg nagn aku.

seyes lah. hari2 aku penat. bukn penat seket. tapi penat yg banyak. aish, susah gak jadi budak univrsiti nie. konon2 harapan nk tinggi je. amik pHD lah. nak jadi macm prof noriah lah. nak jadi ketua jbatan as clinical pharmacist lah. tapi baru tuhan uji seket ngn kesibukan aku dah goyah. sape2 yg dekat ngn aku sure paham. baru aku paham. dan hanye mereka yg dah mengalami je paham. pegang post dlm society kuliyah x same macam jadi pengawas waktu sklah dulu. lagi2 post aku ni involve dgn aktiviti2 yg takes time yg bukan seket. tapi banyak. aku x tahu lah post org laen cane. maybe kebizian org berbeza2. tapi aku nih ibarat sekarang bahu kanan ade tanggungjwb tuk study and sebelah kiri galas tggungjawab society. baru habes sport interbatch. skarang berduyun2 kerja interkulyah and national sport dtg.

dalam kelas orang sibok dok dgar lecture. aku siap kene maen2 msg lagi dgn orang laen. terpkse gak curi mase tuk wat keje laen. tuh ok lagi. atleast jasad aku ade gk dlm kelas. tp bile terpkse kne skip kelas. oish. mesti rase x sedap hati. lagi2 subjek susah nak paham. xpe2. berkorban. orang laen rehat waktu ptg, aku gi practise futsal. orang laen tdo malam2, aku sibok dok kol orang tuh orang nie. kadang2 aku terpkir. aish, dorg nie kontek aku pg2 buta, x tido ke hape? ke aku yg memang jenis tido awal. ok, question mark disitu?

adoii. bukan senang rupenye nak mantainkn everytg in a one time. study. tangguggjawab dlm society. passion kat sport. aku takot nati aku collapse tgah jalan jek. naye pulak. hu2. sekejap tol mase berlalu. x sempat aku nak pejam celik. aik, dah mggu ke 5 lectures. pantas2. tapi syukur alhmdllah. allah sentiase mudahkan aku dlm study even times aku sgt limited. syukur jugak aku mampu jawab semua kuiz yg lecturers bagi. teringat aku time dengar talk time muslim scholar arituh. " you are cream of the cream. nikmat yg paling dekat ngn kamo adlah akal". nauzubillah kalo allah tarikh nikmat nie.

Maka nikmat Tuhanmu yg manakah kamu dustakan?" [55:77]

tibe2 aku nak insaf sekejap. aku bukan dlm stage mengeluh. tapi aku memang gini. kene luah ape aku rase. lepas tuh aku boleh lah tidor. aku mmg stress tapi x delah aku hidup macam zombi. aku boleh lagi gelak2. kalau betol aku busy, nape duet JPA ku habes gak g shopping? and nape aku ade mase tulis kat blog? hu2. nampak sgt aku busy tapi x busy sgt. ha2. ayat pujok diri. ok lah. thnx 4 readin. nak kene study tuk kuiz esok. "to skor in a exam x depends on how many hours you spend ur time depan buku. but brape lame mase yg berkualiti ko spend". ok. ayat prof noriah aku setuju. kate idola kan. hu2. chiow. ;P

p/s:
bila dah sibuk baru terase nak hargai mase yg ade.

2 comments:

  1. org yg mengsyukuri masa adlh org yg pling sibuk~ niatkn sme itu krn Allah, insya Allah dipermudahkn~

    ReplyDelete