nak klik pon bolehlah =)

Sunday, February 6, 2011

22 taon sudaa.

assalamualaikum =)

harini tepat pukol 10am aku genap berumor 22 taon. while tepat 12 mlm usia blog aku pn mencecah setaon. bile dunia diakhir zaman, sekjap je mase terase berlalu kan. pejam celik pejam celik balik nanti tengok2 aku dah beranak 5. uhu.

orang2 tua kate usia aku nih dah seswai sangatlah kawen. time nih pun mak aku dah beranak sorang. pergi rumah kawan2 mak ayah. mesti isu berbesan and menantu yg jadi topik first. borink2. terase hot sentiase. naseb2. ahaha. bile pikir2 balik. takmoh lah jadi dewasa. nak jadi mude jek. bole ke? tapi cenggane nak balas jase mak ayh nan satu tuh kan? ok fine. cepatlah aku dewase dan bkerja dan kawen. ops.. ^-^

imbau balik kenangan dulu. nak cerita detail cane mak aku bersalinkan aku cam x kena lak kan. senang kate aku dibersalinkan secare normal. paling berat compare ngn adek beradek yg laen. tp x tahu nape skarang aku paling ringan n kecik. faktor banyak beralah susu ibu ngn adek2 aku lah kot. eheh. orang kate waktu kecik muke aku macam cina apek. tapi memang betol. dgn mate sepet kulit putek lepak. dan2 aku ade genetik chinese tambah pulak aku lahir waktu CNY. lgilah kan orang kate aku anak apek. tapi aku x puas hati tol lah. puteh melepak tuh x kekal tp tang mate sepet tuh nak pulak kekal sampai skarang kan? aish. manyak gelam maa.

waktu kecik2 mak ayah aku kate aku nih kuat nangis. aku boleh nangis dari pagi ke ptg kalo x de orang sudi nak pujuk aku. orang2 yg boleh pujok aku bagi diam mak ayah aku je pon. so, kalo mak aku yg buat aku nangis, sure2 lah kan aku kene tunggu ayah aku balik keje dulu baru aku diam. so, kalau aku nangis dari pagi, and ayah aku habes keje petang, boleh kire lah kan rekod nanges aku? ahaha. lagi satu, dari kecik aku x taw nape aku x suke lewat pergi sekolah. tapi aku jugak x suke pergi awal. senang cerita aku suke yg punctual. eheh. disebabkan ciri2 ini, aku jarang dapat jadi student normal aka murid biase. dari darjah 3-6 aku pengawas skolah. masok f2-f5 pon jadi pengawas. aish. selamat kat uni x wujud perkataan pengawas. naye2.

orang pernah tanye aku. pernah x aku dapat result terok sepanjang aku hidup? uhu. mestilah pernah maa. darjah 1-3 konon2 bijak pndai lah kan asek naek pentas anugerah cmerlang. masok darjah 4 aku failed subejk sains. eheh. siap kene rotan kat kaki lagi. femes kot tyme tuh. da only student yg failed. bangge2. T_T tapi, tuh je lah perkataan failed pernah wujud dlm kamus hidup aku setakat ini. lepas2 tuh aku dah insaf. takot kene pukul lagi. ehe. tapi part pelajaran nih susah nak cakap. memang lah aku slalu dapat top 10 and top pe ntah lagi kan. yg mane org selaloo bajet tyme exam besar sure2 lah budak nih straight A's. Tapi, nak dijadikan cerita, aku x pernah kenal ape itu str8 A'S. huwaa. sedeh T_T UPSR=4A dr 5 sbjek, PMR=8A dr 9 subjek, SPM=9A.

orang kate anak2 yg pandai selaloonye mesti mak ayh die dari golongan educated. oho. mak ayah aku orang biase2 je pon. tp anak2 dorg masok je univrsty. teringt dulu waktu kecik2 ayah aku gilir2 antar kitorg 4 beradek naek motor pergi sekolah. tyme tuh ayah office boy jer. balik sekolah mak pulak jalan kaki amik kitorang balik. nak cerita susah nye hdup waktu dulu, mak pernah pergi kedai beli ayam pakai duet syiling jer. T_T mane ade orang hidup2 teros senang kan. ayah aku pun cakap. kalau kite x pernah merase susah, kite x kan hargai waktu senang kite. yea. memang betol tuh. aku lahir dengan ayah hanye berkereta proton saga. skarang even ayah aku dah ade sebijik Estima, ayah tetap ayah yg dulu. sangat care pasal anak2. biar die x makan janji anak2 dapat rase. biar die angkut beg2 berat. janji kitorg x sakit tangan angkat barang. biar die tebalkan muke, janji anak2 die dapat ape yg sepatotnye. tp part paling best bile mak ayh akan nyanyi tuk kitorg tiap kali besday even kitorg x de kat umah dat tyme. senang cerita, mak ayah inspirasi hidup aku. huwaa. dah rindu. T_T

part pasangan hidup. ehe. best nak cerita tp biarlah. uhu. semoga allah permudahkan urusan kite ber2. amen. :)

oklah. takat ni je nak kongsi sepanjang hdup 22 taon. laen hari pjg umor sambong cerita yer.

p/s: murah rezeki harini ramai belnja makan. thnx yer min n k. arifah. :p

No comments:

Post a Comment