nak klik pon bolehlah =)

Saturday, February 19, 2011

besties part 2 :)



salam =)

okey. sah aku mmg tgah borink. ahaha. jgn suh aku study sbb mood tuh x datang lg. skarang kite masuk plak besties part 2 versi Liyana. kalau tgok gmbar kat ats sure2 lah taw die seorang lelaki. abang kepada 2 budak comel entry b4 nih.

name die fared. ejaan sebenar farid. aku suke eja farEd sbb nampak lg style kan. ahaha. over noh. die selalu cakap kat aku die asal kampung and aku budak bandar. ok fine. die mmg suke ngaku budak kampung. dengan die aku belajar makna sebenar "dont judge a book by its cover". tengok gmbar die nampak macam playboy, nakal, and semua lah yg kurang positif. ehe :) TAPI, x kenal maka u better shut up. betol idak?

kalau tengok gmbar bajet2 mcam nak jadi model. x kisah lah tepi jalan ke. kedai makan ke. gaya dah ade. tinggal nk antar gambar kat hero remaja jek. kan? aahaha. ;P kitorg nih asal dari institusi yg same iaitu SMAKL. bezanye aku banyak cakap and die banyak diam. uhu. so, xyah lah cerita mcm mane kitorg kenal. name pun satu skolah kan. same2 prefect pulak tuh and tambah pulak die sedara dgn clasmates aku.

dulu2 aku rase die macam budak2. x matured habes. dah aku tua dr die kan. sure2 lah aku seryes lebeh sket (bnyak) dr die. dah name pun besties so kisah hidup die dlm jari jemari aku. bile pikir balik. pengalman hidup die sgt mahal. x sume orang mmpu lalui ape yg die rase. infact, aku taw aku x setabah dier. kadang2 bile rase down, mesti aku akan teringat ape yg die lalui. and then, aku akn survive balik. ;)

tyme die form 3, whole family die pindah jepun. okeh. aku stress kan balik. WHOLE family. die x ikot. maybe sebab die taw jodoh die di malaysia. ahaha. and aku x boleh imagine macam mane sorg budak laki belasan taon boleh survive sorg2 kat KL w/o parents until he's almost 20's. balik rumah xde sape. tido sorg2. makan pun kat kedai. hm , kalau ikot logik akal hidup di key ell. surelah lame dah die hanyut dgn onak duri kat luar tuh. but, sangat kagum bile die boleh jage solat die and benda2 laen. terbaek lah lu bro. ;)

allah uji die bukan seket. die rase hidup aku perfect. tapi aku pulak rase allah lg sayang die lebeh. allah bg die ujian tuk uji kesabaran die. allah always ingat die. so, allah bagi die sorang adek yg "kurang sihat". and tu lah adek yg pling die sayang. adek die saket autisme. boleh google ye saket ape tuh. saket yg memerlukan orang laen tuk makan, mandi and tido. and, he's da one yg tabah buat sume tuh. oke. kalau die pompuan aku xdelah nak puji lambung2. tapi sbb die lelaki yg dah dewasa yg buat sume tuh dgn rela tanpa arahan sape2. aku jadi salute habes dgn kesabaran diri die. luaran nmpak macam ganas tapi dalam penuh dgn kaseh sayang. ececeh. ahaha.

oklah, ni je nak story pasal die. x reti nk tacen lebeh2. kang ade yg leleh. aku kenal die dr die budak hingusan sampai dah bujang trang tang2. he's still da same. even aku jahat byk dari die, he's never hurts me with his words. NEVER. even aku sgt stress bile die balas "hmmm" je tyme aku berceloteh pjg, tp he's da one yg ade tyme aku susah. x taw lah kan sbb nak ngorat aku ke hape. ehehe. ;p

p/s: fared, u noes me better. dont pertikai anytg after eadin dis.

p/s: sorilah gal2 di luar sane. entry ni bukan nak promote en.fared kite. dah name pun die howt. surelah he's not available. die setia ok ;p






tepi jalan pun jadi
s

No comments:

Post a Comment