nak klik pon bolehlah =)

Wednesday, February 16, 2011

tempuh seadanya

SALAM =)

eheh. post entry 2x dlm sehari somtg yg abnormal tuk aku. so, symptom nih boleh didignose dgn berbagai2 analysis. no LAB REPORT , no QUIZZES, n no PRESENTATION. okeh. tapi "NO" tuh doesnt mean x de langsung. ade je. berlambak lagi. just xde satu yg akn berlaku esok hari. so, jiwa tenang kembali. sekian. ;p

hari ni aku ade kuiz lagi. okeh. bukan hari ni jer. hampir tiap hari. yelah, cube bayang aku amik 9 subjek sem nih. (bukan aku nak amik. mmg dah termakstub kene amik). setiap subjek atlest ade 3/4 kuiz per sem. so, sure2lah gilir2 aku mengadap kuiz dlm satu mase.. kalau dah subjek byk sure2 lah note pn banyak. bile nak kuiz baru nak susun. tyme tuh baru sedar, lorh banyak rupenya dah belajar selame nih. liyana2. T_T tadi kuiz psal urinary. termasoklah ubat2 DIURETIC, common renal disease and lab tests. soklan yg keluar dari dean pun superb. as usual. case study. kdg masalh gak aku nih. suka suki nak try jawab case study even dlm pale x delah mantap mane nak diagnose2 penyakit nih. okeh. tadi aku x jawab setelah aku banyak istighfar dan memandang mase hadapn result yg bakal terpampang kt board kelas. teros beralih ke soklan esay 1 lg. clinical features and complications of acute pyelonephritic. T-T

kite cerita pulak pasal minggu depan yer. aku pernah bace buku la tahzan. die cakap kalau x nak bersedih kite jgnlah mengenang mase depan yg belom tentu berlaku. okeh. betol tuh. tapi dalm kes aku ni. setiap hari aku kene pkir ape akan jadi minggu2 berikotnye. kalau x, nayelah. ehehe. FYI, jadual kelas aku akan berubah tiap minggu. senang kate x pernah dlm sehari xde kelas melaenkan public holiday, sabtu and ahad. sangat jarang pula kelas start selaen pukul 8. n senang cite kelas kiotrg everyday from 8am-5pm. agak2 kan, ade ke mase nak wat pre and post readin semua subjek? jawapan ikhlas lg jujur dr aku mestilah tidak. ehehe.

next week ade 6 quizzes. Cardiovascular, respiratory, physical pharmacy, pharmacognosy, GIT, pharmacognosy and industrial pharmacy. wah. hebat. agak2 3 lagi subjek x nak ke buat kuiz mggu depan? boleh lah penuhkan kuota. T_T mals nak selitkan report yg kene submit mggu depan. kang ade pulak yg nangis. uhuh. aku part kuiz nih risau memanglah risau. tapi aku ade masalh symptom alah bisa tegal biasa. means, ku dah x rase pape dgn kuiz yg nak aku tempuh. yelah. dah terase mcm biase lak. masalhnye, alah bisa tegal biasa nih buat aku study pn sambil lewa. tengok note sekali rase dan cukup. study smbil blogwalking, makan2, baring2. lepastuh teros tido. haiyok liyana. BAHAYA. nih x masok lagi bile part markah keluar. dah biase punye pasal, result keluar x mantap mane pn aku dah jadi rase x de pape. aku skarang lebeh kepada prasaan " biarlah. redhalah. tempuh je". ngeh2.

haiyok. nak mengeluh mmg x boleh. nih jalan yg aku pilih. and surely semua nih dapat aku tempuh. just x tahulah dengan jayanya ato x kan. jus, aku kene BERTAHAN. ;) okeh, aku mmg x stress and tension ke ape. dan2 perangai aku sambil lewa dgn sume tuh. so, x delah prssure sgt kan. engko tunggu lah nati tyme final exam. nak pergi mandi pun rase buang mase time tuh. ahahaha.


No comments:

Post a Comment