nak klik pon bolehlah =)

Friday, February 18, 2011

C.A.K.E

salam=)

minggu ni aku x balik rumah ats sebab yg kurg pasti. so, start dr malam smlm aku rase x puas hati nape wekends ni jasad aku ade kt kuantan. lg rase haru biru bile aku dok terperap kat bilek konon bajet budak baek nak study. aigoo. lagilah x bole trime. macam tipu diri sendri je. so, demi nak reward and pujuk diri sendri, ak pon lunch lah secret recipe. tp hanye dgn cake sahaja. sbb ak blom lg jd millionaire. hah, padan muke aku. skarang dah lapar nasi pulak. ok, back to main tajok iaitu kek. aku ni mmg jenis suke sume yg bername desert. cake ke, coklat ke, caramel, puding sume aku balun. oh, ak belom lagi kategori western sbb kuih muih kampung tuh pun top febret aku ok ;)

bak kate kawan2 aku. aku reject kalo orang offer coklat2 murah macam apollo, etc (aku x ingat name). fussy kan minah sorg ni? uhu. bukan2. aku bukanlah cerewet apetah lg nak show off macam anak jutawan kayu balak. theoretically, aku makan sume benda just ade jenis2 makanan yg aku kurg minat. cthnye kalau coklat yg kurg popular and xde brand. ehe. cloud 9 femes kan? so, cloud 9 masok dlm list febret aku even harge 30sen jek. ehe.

sbnrnya, aku ade top 2 reasons nape aku lebih prefer coklat and cake yg mahal .

  • BERKUALITI
Okeh. aku x kate yg murah x berkualiti. tidak same skali. aku beli je baju kelawar rm15 kat uptown even basoh 3x kaen dah reput. bagi aku lah, makanan yg mahal ni selalo dorg jage kualiti and lebeh membuka selera plus menarik perhatian. cth macam kek secret recipe tuh, da kompem2 lah kalo ko beli kek cheese, die pakai pior cheese. x campur water oil bagai. erk? so, kite x takot tuk try another perisa. yelah, selalu terjadi konon2 harge murah. display perisa blueberry. end up rase pandan. see?

  • X MEMBAZIR
Aku ade satu pangai buruk yg hanye seswai tuk duduk dgn budak2 yg kuat makan. aku jenis makan seket kalo x sedap aku x kan makan. membazir bukan? ye, aku tahu. bukan aku x nak bg kat org laen.dah konfem2 x benda alah tuh x sedap, x kan aku nak g jaja bg org laen. macam x baek kan. so, no way. selalo coklat mahal nie packing die lawa and kuantiti die x byk. so, sah2 lah kalau dah mahal sampai belas2 hinggit tp size kecik kemeot, sampai hati ke ko nak buang? sedap x sedap pahit x pahit aku mesti telan bagi sampai habes. sampai kuar2 lah air mate nak bagi perhabes. sampai kotak balut coklat tuh pn aku simpan and wat koleksi. kan x membazir aku camtuh. ahaha

p/s: ak x high mantainance yer. ayah aku yg sllu stress psl kualiti. tp bile jadi student and sume brg kne beli sndri, sume benda gk aku balun. x peduli dah kualiti ke x. murah and byak tuh gak yg akn jadi pilihan. ;)

No comments:

Post a Comment