nak klik pon bolehlah =)

Thursday, October 14, 2010

surat utk si bakal suami -_- Y

assalamualaikum....

dear bakal suamiku,
walau di mane awk berada..tidak kire di selatan mahupon utara, apatah lg di lincoln mhupon england..saya harap awk sihat senantiasa hendaknya...
walau saya x tahu sape awk aptah lg mngenali awk...tp sy pasti awk ADA diciptKan utk saya...=)

dear awak...
maybe bukan awk yg bace surat ni...tp xper...saya tahu instinct saya dan awk sgt kuat... ape yg sya rase skarang pasti awk pon rase...yer lah, kate awk dijadikan utk saya, sure la kite ni ade chemistry yg kuat kn? he3...sekuat ikatan hydrogen bond la katekan....jadi awk, ape yg sy nk sampaikan ni sure awk pon dapat phm dgn sngnyer tnpe pnjelasan yg pjg lebar dr saya...;P

awak..
saya perempuan dan awk lelaki...saya makmum dan awklah imam sy nti...saya bukan nk kahwin dgn awk hnye krana dunia semata2...tp biarlah kita bercinta sampai ke syurga...biarlah tangan awk yg memimpin tgn sy ke pintu jannah nti, Insyaallah...tp awk, itu semua bkn mudah...kita perlukan pengorbanan bkn sedikit tp byk...pngorbanan tuk mnjadi lebih baek dr hari ke hari...sy tahu awk manusia biasa krn sy pon mnusia biasa...jadi, sy harap sblom kite disatukan...awk rajin2kanlah diri ke majlis2 ilmu...biasekan lah diri solaT berjemaah...sbb saya tahu, awk la pelengkap diri sy yg sgt lemah ibarat ikatan van der waals...sy bknlah mengharapkan awk menjadi seorg ustaz mahupon pak imam...tp cukuplah sekadar awk seorg pncinta agama islam...hah, tyme tuh baru la sy truja tuk kahwin dgn awk nti =)

dear awk,
sy bknlah perempuan demand aptah lg mate duitan...tp nk kate sy pndai memglah x tp sy bknlah kategori "bodoh"...sekarang pon sy tgah buat degree...5 - 6 taon akan dtg maybe sy da ade phD...hah, mesti awk akn rase tercabar kn dgn sy?? he3...so awk, skarang ni bkn mase awk asyik nk bersuka ria dgn kawan2 semata...bukan mase tuk membuang mase..even sy x taw bape umor awk skrg tp sy yakin awk dah dewasa...jadi awk, blaja btol2 eh utk mase dpn kite...cinta dan ksh syg shaje x ckup kn? kerjaya n ekonomi pon pntg tuk zaman skrang nie..cane nanti awk nk byar duet hntaran tuk sy kalo awk xde income?ish2 awk...takot sy...haha

awk,
saya tahu awk lelaki...sy tahu awk suke maen bola..maen DOTA...maen internet...dan semua la yg bername maen sbb sy yg bername prmpuan pon suke...tp awk, pe kate awk bLaja tuk suke maen2 kemas rumah, masak2, basoh baju, kemas bilek...kan awk da meringankan beban mak ayah awk kn2? ish awk...sy bknlah nk buli awk stu hari nanti...tp dalam hal ni sy yakin...lelaki yg byk berbakti dkat ibu bapa mreka plg layak dijadikan suami ;P nanti xde la sy teragak2 tuk trime lamaran awk...

awak,
saya tahu awk mesti mengharapkan sy pndai masak...jage ank2...jage kebajikan rumah tgge n semua la yg sinonim dgn seorg perempuan...sy tahu semua itu...tp awk, saya pon mengharapkan seorang suami yg pandai menolong isteri memasak, tolong isteri mnjage kebajikan rumah tgge, jage anak2..n semua la yg sinonim dgn perkataan tolong...yer lah...kan lg elok kite praktikkan peribahasa "berat sama dipikul ringan sama dijinjing"..btol x awk? he3....

akhir kate awk...
semoga bile kite berdua dah bersedia tuk disatukan nanti, biarlah kite ber2 mampu membina sebuah kluarga yg harmoni, damai dan pnuh dgn suasana hidup secara Islam...sbb sy tahu, awklah lelaki terhebat yg diciptakan tuk sy...;p bile la kan kite akn berjumpe?? heh2x...


p/s: entri gatal dari org yg mmg xde keje mlm nie...ha3...xde ken mgena ngn yg hdup or mati...sbb ni khas tuk bakal laki aku jer...kn awk kan? ha3...

3 comments:

  1. "baik awak. sy tggu awak. selamat menyediakan diri, yang plg penting... sama2 kita bersedia untuk mati dan akhirat juga..agar..biar tak jumpa di dunia, tp nnti kita sambung bcinta di syurga eh awak.." balas si bakal suami =P

    hehe. good yana.

    ReplyDelete
  2. wa....suke la entri nie..hehe.....

    ReplyDelete
  3. waa husna...sayer pon suke..hope bakal suamiku bace lar...ha3..(gelak jhat)

    ReplyDelete