nak klik pon bolehlah =)

Monday, October 11, 2010

yellow hat =)

salam.....

even hari ini adlah hari yg sgt memenatkan jiwa raga aku, tp aku epy n gembira coz byk bnde besar aku da berjaya laksanakn hari ini dgn kudrat yg allah bg ini ;P hari ini n saat ini, aku sgtlah ngantok dan penat memandangkan sedari pg aku hnye berksmpatan tido 3 jam jer...aku terpkse berkorban tuk stdy biotech mlm smlm n trpkse juga bangon pg utk smbong stdy biotech...x trmasok lg siapkn asgment pharmAco, lab reports, presentation leadership n study 4 BMC quizz dgan badan yg sengal2 slpas maen 6 matchS netball pada siang harinya...=) hebat2...big applause to me...huuuu....(Oh, ayatku suda mula tunggang langgang)

ok la...back to the main topic...topi kuning rite? hari ini aku present pasal thinking skill...n part aku adalah berkaitan ngn "6 thinking hats".. n aku plg tetarik dgn teori topi kuning yg mane bg aku teori ini sgtlah bertepatan aku gunakan sepanjang mnjalani khidupan harian as a student here ;) kaedah berfikir dgn topi kuning ini more to sume bnd yg positive...means org yg berfikir dgn kaedah ini adalah seorg yg optimis n tak kenal erti putos asa dlm hidup...

rumate aku pernah bertanya kaT aku.."yana x pernah ke rasa kecewa bila dapat RESULT??"..dia kata jarang nampk aku kecewa dgan ape yg aku peroleh...even aku dapat marks rendah ke...tggi ke...aku jatoh tergolek ke...terkangkang ke..aku mesti pk postif..ye ke kak sa? hahaha...aku rase ade la kot aku aplikasikan bnda nie...tipu la kan aku x sedey, kecewa, merana dapat marks yg rendah lg memalukan (Hati ni hanya tuhan n mereka yg rapat jer taw)...tp ntah lar..aku pikir setiap kjayaan pasti dtg dngan usaha yg setimpal n maybe usaha aku setimpal la kan dgn pe yg aku dapat...huhuhu...macam skarang ni..alahai liyana..markah kuiz pon cukup2 nk bernafas jer..kalau compare dgn kawan2 yg laen,fuhhh....jelesnyer ngan diorang ;)...n lagi bnyak aku pkir, lg tensen n stress la gamaknye kan..So, stress tanpa usaha utk brubah is nothing rite? jadi baek aku berusaha utk maju ke hadapan dr stress yg berlebihan...hahaha...

jadi kawan2, percayalah...jgnlah kita snang utk berputos asa n mngaku kalah krn perjuangan kita belom lg selesai n masih jaoh beribu batu lg...gagal harini x semstinya esok pon gagal..n berjaya harini, x semestinya esok pon suksess...jadi yg penting kite keep on berusaha n mantapkan ilmu di dada supaya kita ini bukan sahaja pakar di" kertas exam" tapi juga mmg sebenar2nya pakar dalam ilmu yg berkaitan..;) (terasa poyo lak ngn ayat sendrik) he3...

aku x nk merapu byk2 lg sbb ayat aku mcm ular nk bertelur jer...lintang pukang n bengkang bengkok...maaf kalo ade silap salah...jom buat lab reports lagi!!! (fokus perkataan "reportS" tuh plural ok) ;P

p/s: aftet diagnose tangan...menunjukkan aku ini tiada angin dlm badan, tiada msalah pernfasan, ade toxic accumlate in da body, no any serious disease, prjalanan darah is not good n tahap kesuburan??...ops...secret! hahahah...

No comments:

Post a Comment