nak klik pon bolehlah =)

Tuesday, November 9, 2010

manisye ilmu itu =)

salam semua...

entry kali ini aku nk jadi skema sket.nak cakap bnd yg x lagha.asek2 ckap pasl diri sendrik jek kn2?.w/o any input yg bergune kt korg semua except korg lebeh kenai la sape itu liyana abdul rahman.so, dis time aku wanna share something which aku dapat baru sekejap td.even aku nk ckap bnd yg sound skema.tp aku mmg x reti nk crite scre skema.sbb aku mmg x reti nk elobrate pe ko bnda yg aku nk kongsi.masalah besau betoi.takot point x sampai.hu3.

ok lah.teros ke point penting.baru2 ni aku ada joint satu usrah which sepatotnye start next sem.korang tahu kan ape itu usrah? he3.usrah nih something like halaqah or discussion in a grup.but mostly topic lebih ke arh yg rohani.mula2, bile org ajak aku jadi cm berat sket nak joint.takot x dapat bg komitmen and syaiton pon da hasut2 iman aku nie.bergoyah la sekjap.ha3.tapi nasib la akak yg conduct usrah tuh someone yg aku kagum.respect in all aspect.esp how she behave.i loike.so, aku pun accept!

n then.tonite our first usrah start.menarik sggoh.rugi kalau aku x join dulu.banyak betol ilmu yg aku dapat.byak sgt.next entri baru aku kongsi yer ape yg aku berjaya absorb tadi.tapi, tuk entri kali nie.aku just nak advice korang semua.kita ni as a student bukan hnye belajar n tadah je ilmu yg kite dapat dlm kelas nun.kita juga wajib tuk mencari dan teros mencari ilmu.especially bab2 ukhrawi.seyes aku cakap.nk tggu ilmu dtg bergolek.sampai sudah la cetek ilmu kite.jangan bangga kalau terasa diri dah cukup bijak.sebab sebnrnya banyak lagi bnd yg kita x tahu.mcm tadi.baru aku terase insaf sekejap.aish, simple things pun aku still boleh x perasan.ceh!

kawan2.kita kt bumi nie diciptakan tuk jadi khalifah dan juga pendakwah.mencegah yg munkar.kejar yg maaruf.tapi, tanpe ilmu, macmane nk jadi khalifah? betoi idak aku cakap nih? he3.aku same skalik x larang korg nk tgok crite2 hndustan.omputeh.korea.ouch.bukan sebab aku pun suka.tapi sbb kalau kite prasan lah kan.in evry single aspect in our daily life ni semua tuh adalah ilmu.kadang2 ade movie yg kite tgok tuh 100% tipu kite hidup2.iyolah.kalau ilmu kite ni tohor jer.kita daapt bezakan kn ker yg kita ni sedang ditipu n dikelentong? haha.idak kn? jadi.ilmu tuh penting sgtlah kn.and lagi penting dan sgt penting utk mencari ilmu akhirat tuh.sbb ape? supaye aku yg iman die sgt nipis nie x de lah semakin hari semakin terikut arus2 kemunkaran nun. T-T

ok lah.las skali.aku pun x reti dah nk elobrate pe yg ade dalam pale otak aku nie.aku saje nk ajak kawan2 aku supaya rajen2 mencarik ilmu.its not for the sake of grade system.life is all about race.race to gain knowledge.not to become championz among others.tapi tuk jadi yg terbaek from day to day.just be self efficient.then success will comes behind you.trust me. =)


No comments:

Post a Comment