nak klik pon bolehlah =)

Wednesday, November 3, 2010

bila mane aku....

salam...

agresif betol rasa update 3 entri dalam 1 hari (or maybe lebih).he3.tapi consider ni baru betol update la kan.dua entri b4 nie tuh saje tulis2 nk try eliminate virus yg melanda blog aku nie.sYukur.amen.n spesel thnx dekat jiran sebelah.cik aini sebab tukar setting blog aku nie.(aku memg lemah weh bab2 yg bukan jiwa aku).jiwa aku hanye menulis dan berkongsi je kot. ^-^Y

berbalik kepade suasana waktu exam hari tuh.disbabkan berbagai2 incident yg berlaku, aku perasan yg aku akn ekspressikan perasaan ak dengan due care yg berbeza.iaitu menjerit ataupun diam
(sambil berkate2 dalam hati).
  • bnda ni selalu berlaku kat aku waktu mlm.dan2 ngah study tibe2.ngap! ada makhluk asing hinggap atas meja.huwaaa!!! satu kolej tahu aku dilanda histeria.haha.aku pantang betol lar benda2 unik datng menyerang.geli geliman2 satu badan maa.nak kutip buang x mampu.nk bunuh sampai mati terase kejam.(sbnarnye geli kalu die mati kene penyek).so, aku mampu tuk menjerit dan menjerit sampai la bantuan dihulurkan.ha3.
  • aku ni bukan alah dengan binatang kecik jer tapi jugak binatang besar.bukan takut yer.tapi alah jer.x sama kan?.he3.hurm, sekor ni mmg rajen betol mengganas waktu pagi n ptg. dok2 la konon fokus study waktu pagi tuh, tibe2 dengar kecoh jer kat kampung sebelah (bilek aku sebelah hutan). time tuh aku da bersedia la tuk bangon n usha2 sekeliling dok2 ade 'tetamu' nk dtg.boleh la aku cepat2 tutup tingkap.tapi da observe sekeliling, xde plak bayangnye.so, cool la balik.selang beberape minit.tingkah lakuku terase seperti diperhatikan. toleh kiri (arah tingkap).ape lagi.arrrrrrgggggggggggghhhhhhh!!!! sang monyet sedang tersenyum excited memandang aku stdy.jantung aku dup dap dup dap kau tahu.aku x nak toleh sang monyet tuh lame2.sebab orang kate die boleh jatoh cinte ngn kita.ha3.aku x nak la tambah koleksi secret admire yg aku ade..X mampu den nk layan ;P
  • selaen tuh jugak, aku akn termenjerit bile aku terlihat, ternampak, terpandang akn perkataan SALE.aku pn x tahu la nape dgn sistem saraf aku ini. maybe neuron2 aku ni nak suruh aku pergi dan jgn sekali2 lepaskan peluang kalo terlihat akn SALE itu.he3.
  • reason di atas x same dgn reason yg ini even kelihatan mcm nk same.he3.aku ni ade masalah jiwa kot kalo tengok2 barang2 murah.lagi2 handbag n kasot.mula la aku menjerit.arrgghhh sana.arrgghhh sini.time tuh mula lah x tahu nk aim mana dulu.ni aku nak.yg tuh pon nak.yg belah sane pn nak.yg bahagian laki pun aku nk.ha3.las2 aku balik jer la tanpe beli pape sebab da penat menjerit je koje. (jimat kan aku?).
  • lumrah seorang perempuan yg suke buat "halaqah" tuk bertukar2 crite lagi2 part kawen. si A cite sal si B.si B cite sal si A. (ni x mengumpat kan sbb saling bercrite pasal sesame sndri). da tuh, kalau masok la part "hah, die tuh dengan sape, die ni suka sape, dia tuh nk kawen bile".hah, mulelah masing2 nk wat nyanyian opera masing2. tyme ni mmg bes la nk uji suara sape lagi kuat dan lantang.ha3.aku selalu menjerit bukan sbb excited pasal crite pn tapi saje tolong bagi bunyi jerit lg sedap dan merdu. ;P
~ ok, tuh half of it.cemane pulak dengan bile mase aku dian terkdu dan hanye berkate2 dalam hati?? scroll down pls....

  • benda ni selalu gak berlaku bile menjelang waktu exam.he3.tup2 bukak ketas soalan.darah kadang naek kat muka.peluh mula la kuar bagai.perghhh.soalan tangkap leleh la susah.time ni mule la mulut diam x terkate.dalm hati start la macam2 yg kuar.selawat, ayat kursi, 3 kul.ha3.x kurang jugak "aik, nape x pernah jumpe pasal ni.aik, bile mase belajar benda ni.ala, menyesalnye x baca benda ni" dan seangkatan dgnnye.ha3.act, sementelah aku ni dikenali dgn seorg yg suke meluahkan ape yg dirase, so aku rase time ni aku diam x terkate maybe sbb aku berada di dlm tmpat yg bername 'EXAM hall".i guess so.
  • hah, part yg ni aku selaloo membebel2 dalam hati sambil mimik muka x puas hati terpampang la.bile mane kemudahan toilet aku dicemari dengan najis2 ringan oleh haiwan sekitar.lagi berkerut muka aku bile aku terpandang akn keBANYAK dan kePANJANGan sambil ditemani bau2 yg sgt x bes. (sori kalau geli yer.atleast aku x letak gmbar ok wats.ha3.) time tuh mule la aku marah setiap kucing yg aku jumpe sambil x brenti2 aku ceramah n nasihat "JAGE KEBERSIHAN TOILET KAMI".haha.tapi nape aku xbasuh jer kan? haha.sebab aku pn x taw.ak x de kekuatan lagi kot ;P
  • ouh, tibe2 teringt benda yg jadi smlm.aku ni da la jenis panas betol kene 'tegur' ngn mamat2 yg x dikenali.lagi2 kat tepi2 jalan.shoping kompleks.eh pls.ntah2 korang tuh budak2 sekolah lagi.baek balik rumah buat keje sekolah.xde lah kene denda diri kat padang.ha3.smlm nape yer? aku berator beli aiskrem mcD (ops). time nk bayar tuh tibe2 ade orang hulur aku duat rm5. maybe dgn niat utk bersedekah.tapi thnx lar.im JPA holder yer bang.ha3.giler bongkak aku.dalm hati "pqrstuvwxz". pape la mamat tuh.nk ngorat x kene tol.atlest hulur la rm50.ha3.
  • part ni sellu aku mmg diam.takot nk cakap byak evan tgah suke ke.marah ke.epy ke.iaitu sehari, sejam n seminit b4 result exam keluar.dalm hati suk berselawat bagai la. tang2 result da terpampang kt skrin pon sllu aku akn terdiam x terkate selame hampir bebrape second.haha. rendah ke tinggi ke.memang gini la aku dari amik pmr dulu.smpai penah dulu amik slip result pmr aku diam, terduduk dan termenangis scre serentak kat dlm dewan.ayah mak aku mesti da duk pkiaq 'fail ke anak aku" ni.ha3. ayah dah siap2 pujuk cakap takpe tapi bile ayah tgok slip result."aik, nape nangis"...ouch, itu impulse saje buat gempak.ha3.
:: ok lah.sampai kat sini jer.thnx 4 readin.hah, las2 nk cite yg aku tibe2 dapat semngat baru.one of my senior kat sekolah dulu yg cun habes (dia mmg lawa ok) further phD dgan umor 22. giler weh. tapi she's grad wif pointer yg sgt gempak la kan.3.9++.haha.tapi x kesah la aku pun nk berangan jadi mcam die tapi xde lah amik phD umor 22.imposible la kan sbb degree pon x abis lagi. ;) I wanna be CHAMPIONZ one day..AMEEN..ingt yer kawan2..aim itu penting.kalau aim nk lulus.mesti kite akn dapat lulus.tapi kalu aim nk A, sure kite akn dapat A.sbb usahe sllu seiring dgn target dan aim. dis is what i trust. dats all.tq ;)

No comments:

Post a Comment