nak klik pon bolehlah =)

Thursday, December 23, 2010

jgn tergesa dan jgn bertangguh (_-_-)y

salam=)

ramai yg tertanye2 ape yg aku maksudkan dgn ayat entry b4 ni "jgn tergesa2 dan jgn bertangguh". he2. actually, sbg budak sains kompem2 lah tuh bkan ayat aku dan sgt konpemlah tuh ayt ciplak dari buku yg bertajuk jeng2..

"AKU TERIMA NIKAHNYA" =)

okeylah. meh aku quote sket ayat ustaz hasrizal dr buku ni yep :P

"...kita x perlu memulakan hubungan jika dlm masa terdekat, tiada kemungkinan utk perhubungan itu di naik taraf mnjd perkahwinan". phm kn mksud ayt nih. aku no komen. aku jus suke ayt ni n jus wanna amik iktibar.

"apabila datang melamar kepadamu seorang yg kamu redha agamnya dan akhlaknya, maka kahwinlah. jika tidak kamu laksanakan maka akan terjadi fitnah di muka bumi dan kerosakan yg luas" (riwayat tarmizi)

ayat kat ats ni bukan aku ckp yep. mmg da termaktub dgn citation yg aku bg skalik. so, terpulglah.jus nak kongsi. he2

"Melihat perkahwinan sbg medan utk memberi akn mnjadikan kita lebih memikirkan soal PERANAN dan bukannya HAK yg idak berkesudahan"

p/s: ok. jgn stat bergosip yg aku ade unsur2 nak kahwin yep. ni jus share ilmu yg ade. he2.



No comments:

Post a Comment