nak klik pon bolehlah =)

Friday, December 3, 2010

suratan ato kebetulan~


salam =)

pagi nan mendung ni aku nak share sometg. sometg yg x important tp kelhatan menarik tuk aku kongsi. so, kalau berminat bole lah stay dan terus membace. okey, kenapa ade gamba budak kecik kemetot kat ats tuh? tuh gmbar sorang dari 3 adik aku. name die muhammad irfan berbinkan name ayah aku. umur die 6 dec ni baru 20 taon. means die adik bawah aku dan die ade seorang kembar yg bername muhammad iqbal. tp tuk entry kali ni aku nak crite pasal irfan yg kami gelar "adik" di rumah. tp entry ni bukanlah nak show off or pekejadahlah. tp saje je sbb dah x de bahan nak tulis. he3.

19 tahon ke 20 tahon yg dlu, swktu adik aku ni masih baby, parents aku bawak die pergi genting. bukan die je lah. kami yg laen pn ikot.(tiade diskriminasi di rumah kami). tyme ayah aku berator nak maen games smbil dukung adik, tetibe seorg lelaki cina tegur ayah aku and cakap " ni anak lu ke (refer tu adik) ? die manyak ong (tuah) maa. boleh tak jual die same saye?".. aish. persoalan timbul disitu. manyak ong adik aku nie? naseb lah ayah aku kuat iman, bukan mate duitan and sygkan anak. ha3. kalau x skg ni maybe aku ade 4 org siblings jer. he3. okey, persoalan ong/tuah ayah aku lupekan disini.

menurut kaom cine, no 8 adelah no yg membawa tuah. bukanlah kluarga aku percya 100% tp sdkit sbyk kami adelah amik berat lagi2 isu no plat kereta. dlu2 ayah aku pnye keta 818 and skg 7788 (no yg ditempah). nak dijadikan crite, adik aku nan sorg ni banyak ditakdirkan dgn no 8. tak caye?? hu3. cthnye no kad matrik die 0808H68888. U all see? tak ke menimbun no 8 disitu. smpaikan time regstration pn ade sorg cina prmpuan tegur cakap " u ni budak mnyak ong lah. semua no 8". dan kami pun prasan tarikh adik aku fly ke US harituh adelah 18/8/2010. hu3. ni antre benda2 yg kami prasan pe yg berlaku kat adek aku. suratan ato mungkin kebetulan?

tapi kite sbg muslim ofcos lah percaye semua benda berlaku dgn khendak ALLAH kan. jus kadang2 environment yg berlaku skelilng kite boleh buat kite berpikir dan mengaitkan dgn sesuatu. tp maybe adik aku seorg ni ade luck die sendiri. waktu kecik dlu 2 kali die hilang and die boleh balik sendri. paling kami ingt tyme die 6 taon. dari sogo die boleh jalan sejauh berkilometer and die mampu tunjuk guard jalan balik ke rumah. guard yg hantar d tyme tuh pn terkejut. hah lg, even dia hanye dapat 8A pmr, die berjaya jugak dapat masok KISAS and tyme SPM even die dapat str8 A1 tp BI die B3. ikotkan bile bi B3 X dpat nak further oversea tp rzeki die cerah kot. die dioffer skim pelajar cemerlang and now die sudah pun berade di University of Nebraska, Lincoln dlm jurusan sains aktuari. =)




No comments:

Post a Comment